آموزش

انتخاب وزنه مناسب برای ماهیگیری

انتخاب وزنه مناسب برای ماهیگیری

یکی از مهمترین انتخاب ها برای پرتاب مناسب طعمه به مکان مناسب، استفاده از وزنه مناسب میباشد. گاه ممکن است شما بخواهید پرتاب بلندی داشته باشید یا شاید نیاز باشد به وسیله شناور ماهیگیری پرتاب داشته باشید. یا ممکن است برای پرتابهای دقیق و هدفمند برنامه ریزی کنید. در این مقاله به انتخاب وزنه مناسب برای ماهیگیری میپرازیم.

وزنه یا سرب ماهیگیری

در گذشته ممکن است وزنه های ماهیگیری مدل های دیگری بودند. اما امروزه معمولا از سرب های ماهیگیری استفاده میشود. زیرا فرم مناسبی دارند و برای هدف های مختلف طراحی شده انده. مانند سرب های اشکی که فرم موشکی دارند و برای پرتاب های بلند مورد استفاده قرار میگرند. یا سرب های زیتونی که نخ ماهیگیری میان آن عبور میکند و درون نخ ماهیگیری قرار میگیرد. در گذشته از سنگ ها برای وزنه ماهیگیری استفاده میشد.

سرب ماهیگیری و انواع آن

سرب های ماهیگیری مدل های مختلفی دارند. اما قبل از آن که به مدل های آن بپردازیم یک توضیح مختصر در مورد تاثیر وزنه روی روش ماهیگیری میدهیم. اگر شما میخواهید طعمه خود را در عمق پایینتر قرار دهید. لازم است از سرب هایی استفاده کنید که وزن بیشتری دارند تا وزنه به کف بستر آب برسد. معمولا از هر نوع سربی برای اینکار میتوان استفاده کرد. اگر میخواهید از روش شناوری استفاده کنید بهترین استفاده از سرب های زیتونی میباشد. به طوری که به وزنی برسد که شناور شما به خوبی روی آب قرار گیرد. هرچند از سرب های سبک دیگری نیز استفاده میشود یا ممکن است از شناور های پهنتر استفاده شود.

سرب اشکی یا موشکی

این نوع سرب معمولا برای پرتاب های بلند استفاده میشود. وزن آن با توجه تحمل پرتاب وزنه چوب ماهیگیری شما انتخاب خواهد شد. اگر چوب ماهیگیری تحمل پرتاب وزنه بین 50 تا 100 گرم داشته باشد. پیشنهاد میشود از همین رنگ ونه برای پرتاب بلند استفاده کنید. از وزنه های سبکتر مدل سرب موشکی میتوان برای پرتاب های نزدیک استفاده کرد.

سرب های زیتونی

سرب های زیتونی طرفدار زیادی دارد. نصب جذابی دارد و برای انواع صید های تخصصی استفاده میشود. میتوان گفت برای صید زردپر مهمترین سرب میباشد. معمولا در دوطرف سرب زیتونی یک استاپر یا سرب ساچمه ای قرار میدهند. به اندازه مناسب با توجه به ریسه ایجاد شده. برای روش شناوری نیز این سرب ماهیگیری مورد استفاده قرار میگیرد. وزن های پایین تر برای شناور ها مناسب میباشد.

سرب های چاکدار

محبوب ترین وزنه برای استفاده در روش های شناوری سرب های چاکدار میباشد. معمولا سایز های مخلفی دارند اما وزن آنها ممکن است بیشتر از 3 گرم نشود. سایز های کوچک در مدل های گرد و ساچمه ای و مدل گندمی و کشیده تر مورد استفاده قرار میگیرد. از این سرب ها برای صید ماهی کولی بسیار مورد استفاده قرار میگرد. زیرا به راحتی میتوان وزن ریسه را به وسیله این سرب کم و زیاد کرد. قابلیت نصب بسیار راحتی دارند.

مقاله انتخاب وزنه مناسب برای ماهیگیری به مرور تکمیل خواهد شد و تمامی سرب های ماهیگیری بررسی خواهد شد. همچنین سرب ها با جعبه نیز دسته بندی میشوند و مدل ها و وزن های مختلف دسته بندی میشوند. در این جا به شما استفاده از جعبه 50 گرمی سرب ساچمه ای را معرفی میکنیم. اینجا کلیک کنید. 

برای دیدن آموزش های بیشتر به صفحه آموزش ماهیگیری مراجعه کنید.  اینجا
و همچنین شما می توانید به پیج ما در اینستاگرام سر بزنید و آموزش های ویدئویی ما را دنبال کنید. اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *