آموزش, کمپینگ

لوازم کمپینگ

لوازم کمپ

تجربه خوب کمپینگ فقط به این عامل بستگی دارد که بدانیم چه تجهیزاتی و در واقع چه لوازم کمپینگ به همراه داشته باشیم. در این مقاله یک فهرست از لوازم مورد نیاز برای داشتن یک کمپ عالی در فضای باز در اختیار شما قرار گرفته است. تا سفر شما به یک ماجراجویی شگفت‌انگیز تبدیل شود. اما اگر لوازم کمپینگ مناسب به همراه نداشته باشید، سفر شما تبدیل به تجربه‌ای ناخوشایند می‌شود.

باید بدانید هرچقدر لوازم کمپینگ شما کامل‌تر باشد، سفر جذاب‌تری در پیش خواهید داشت. اما برای شروع می‌توانید اصلی‌ترین تجهیزاتی که نیاز دارید را تهیه کرده و اگر سفر کمپینگ برای شما جذاب بود، کم کم این تجهیزات را بنا به نوع سفر خود تکمیل کنید.

همچنین شمارو دعوت میکنیم به خواندن مقاله ما در مورد پیدا کردن مکان مناسب برای کمپ. اینجا کلیک کنید

1- چادر مسافرتی

حتی اگر خوابیدن زیر ستاره‌ها را ترجیح می‌دهید، همیشه باید یک چادر اضطراری در دسترس داشته باشید. تا در صورت وقوع یک طوفان یا کولاک غیرمنتظره به آن پناه ببرید. چادر مسافرتی به عنوان یک پناهگاه می‌تواند از شما و وسایلتان در برابر باران و بادهای شدید محافظت کند. شما باید یک چادر محکم داشته باشید که بتواند در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد. برای کمپینگ با خانواده سعی کنید بهترین چادر مسافرتی را به همراه داشته باشید. تا آرامش بیشتری برای همه اعضای خانواده فراهم شود.

چادر مسافرتی

2- کیسه خواب

همه چیزهایی را که برای یک خواب خوب نیاز دارید همراه داشته باشید؛ گذراندن شب در کمپ بدون کیسه خواب در بهترین حالت یک خواب ناخوشایند و در بدترین حالت قرار گرفتن در معرض خطر را به همراه دارد. ممکن است دمای هوا به طور قابل توجهی در فصول مختلف سال قابل تغییر خواهد بود. در نتیجه پیش از خرید کیسه خواب، تحمل دمای آن را با توجه به مناطقی که به آن سفر می‌کنید، بررسی کنید.

کیسه خواب

3- کوله پشتی و کیف کمری

به همراه داشتن کوله پشتی مناسب می‌تواند آرامش و راحتی را در طول سفر کمپینگ برای شما به ارمغان بیاورد. یک کوله پشتی مناسب باید بادوام، ضد آب و سبک باشد. بهتر است در هنگام خرید با توجه به نیاز و آناتومی بدن خود، حجم کوله و کیفیت ساخت آن، کوله‌پشتی مورد نظر را انتخاب کنید.

همراه داشتن یک کیف کمری هم می‌تواند برای جاسازی قلم، کاغذ، موبایل و دوربین‌های کوچک عکاسی مفید باشد. در انتخاب یک کیف کمری مناسب به عدم نفوذ آب، وزن پایین، قابل تنظیم بودن، ضد خش بودن و کیفیت جنس پارچه توجه کنید.

4- لباس کمپینگ و تجهیزات باران

شما بسته به محیط و آب‌وهوایی که برای سفر انتخاب می‌کنید؛ نیازمند به همراه داشتن لباس مناسب کمپینگ می‌باشید. در برخی موارد باید یک الی دو دست لباس اضافه به همراه داشت. چرا که در صورت خیس شدن، کثیف شدن و یا تغییر وضعیت آب‌وهوا لباس خود را تعویض کنید. به همراه داشتن لباس‌های مناسب برای کمپینگ در سفر به اقامت راحت‌تر شما در فضای باز کمک می‌کند.

لوازم باران

اگر کوله پیمایی می‌کنید، به همراه داشتن تجهیزات لازم کمپ در شرایط بارانی از جمله پتوی نجات، پانچو، ژاکت و شلوار ضد آب، کفش‌های مخصوص هوای بارانی، زیرانداز چادر و کاور ضد آب ضروری می‌باشد.

5- میز و صندلی مسافرتی

اگر با ماشین سفر می‌کنید، از تجهیزاتی که حتماً باید پشت ماشین خود داشته باشید، میز و صندلی مسافرتی است. همانطور که می‌دانید نشستن، غذا خوردن و لذت بردن از آتش هنگامی که روی صندلی نشسته‌اید بسیار راحت‌تر از زمانی است که روی زمین بنشینید. در نتیجه به همراه داشتن انواع میز و صندلی تاشو مسافرتی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

6- چاقو سفری

یک چاقو سفری نیز به چک لیست کمپینگ خود اضافه کنید. انواع چاقوهای کمپینگ از جمله چاقو جیبی، چاقو تاشو و … چاقوی جیبی بهترین ابزار چند منظوره در فضای باز می‌باشد. از چاقو می‌توان برای کوتاه کردن طناب، بریدن نخ ماهیگیری، برش مواد غذایی، باز کردن در قوطی کنسرو، تیز کردن چوب، سفت کردن پیچ و … استفاده کرد.

-8%
ابزار چند کاره گربر - multifunction tool Gerber - 12
افزودن به سبد خرید

ابزار چند کاره گربر – multifunction tool Gerber

تومان487.000

7- هدلایت یا چراغ قوه

چراغ‌های سفری در کمپینگ و کوهنوردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فعالیت‌ها، هدلایت (چراغ پیشانی) یا چراغ قوه می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار مهم برای روشنایی در شرایط تاریکی و نیز برای مشاهده مسیر و جزئیات جاده استفاده شود. تاریکی شب را قرار است با نور هدلایت (چراغ پیشانی) یا چراغ قوه تامین کنید. پس این مورد یکی از وسایل ضروری در سفر کمپینگ شما می‌باشد. حداقل دو منبع نور به همراه داشته باشید و باتری‌های اضافی یا دستگاه‌های شارژ را فراموش نکنید!

8- اجاق گاز مسافرتی

اجاق گاز مسافرتی یکی از ملزومات کمپینگ می‌باشد که به شما توانایی آشپزی در هر مکانی را می‌دهد. اجاق‌های کمپینگ دارای کپسول‌ و سرشعله‌هایی هستند که به هم وصل می‌شوند و به‌سادگی می‌توانید از آن‌ها برای پخت و پز استفاده کنید. در واقع استفاده از اجاق گاز مسافرتی و کپسول‌های گاز کمپ روشی مطمئن و سریعتر برای پخت غذا در زمانی است که وضعیت هوا برای ایجاد آتش مناسب نیست.

9- لوازم آشپزی

همیشه در سفر، کمپینگ و یا کوهنوردی ظروف و لوازم آشپزی جزء اولین و مهمترین وسایلی است که باید داخل کیف یا کوله پشتی قرار گیرد. لوازم ضروری آشپزی مانند ظروف پخت و پز، قابلمه، ماهی‌تابه، کفگیر و در صورت تمایل انواع ست ظروف و قاشق چنگال چاقو سفری را جهت پخت و پز و صرف انواع غذا و نوشیدنی در طبیعت به همراه داشته باشید. ظروف سفری با ویژگی‌های خاصی نظیر حفظ دما، عدم نفوذ آب، و مقاومت در برابر آسیب‌ها، سفر را به یک تجربه راحت و بدون نگرانی تبدیل می‌کنند.

10- جعبه کمک‌های اولیه

بعید است که در حین کمپینگ آسیب جانی را تجربه کنید، اما حتی یک پیاده‌روی طولانی نیز می‌تواند منجر به تاول‌هایی شود که نیاز به بانداژ دارند. به همین دلیل قرار دادن جعبه کمک های اولیه در لیست لوازم کمپینگ ضروری است. جعبه کمک‌های اولیه شما باید شامل ملزوماتی از جمله بانداژ، ضدعفونی‌کننده، مسکن و داروهای ضروری، کرم‌های ضد آفتاب و دافع نیش حشرات، قیچی، چسب، گاز، صابون، یک مانع دهانی CPR و یک سوت اضطراری باشد.

همچنین به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ما در مورد علت کمپینگ را مطالعه بفرمایید. اینجا کلیک کنید

در اینجا ده مورد از ضروری‌ترین لوازم کمپینگ به صورت یک چک لیست در اختیار شما قرار داده شد. تا بتوانید تمام تجهیزاتی که برای یک تجربه فراموش‌نشدنی در طبیعت نیاز دارید، تهیه کنید.

و همچنین شما می توانید به پیج ما در اینستاگرام سر بزنید و آموزش ها و مقالات ما را دنبال کنید. اینجا

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *