آموزش

آموزش صید اردک ماهی

آموزش صید اردک ماهی

در این مقاله به تلاش برای آموزش صید اردک ماهی و روش های آن میپردازیم. یکی از جذاب ترین صید های ماهی، صید اردک ماهی میباشد. این ماهی مهاجم در تالاب ها و رودخانه هایی که به دریا ختم میشوند یافت میشود. در پشت سد ها و در برکه ها و آب های ساکن میتوان این ماهی مهاجم را صید کرد. تیم مهفیشر به شما توصیه میکند در فصل تخم ریزی برای صید این ماهی تلاش نکنید تا به محیط زیست و آینده ماهیگیری و زندگی خودمان آسیب نزنیم.

روش های صید اردک ماهی

معمولا اردک ماهی را با دو روش صید میکنند. روش انتظاری و لانسه کشی! هر دو روش جذابیت های خود را دارد اما روش اسپینینگ پرطرفدارتر میباشد. در شمال کشور معمولا از روش انتظاری و با استفاده از طعمه زنده انجام میشود. در این مقاله به روش های صید اردک ماهی و ابزارهای مورد نیاز آن میپردازیم. همچنین شما میتوانید مقاله ما در مورد صید اردک ماهی در زمستان را نیز مطالعه بفرمایید. (اینجا کلیک کنید)

صید اردک ماهی

صید اردک ماهی با روش انتظاری

در روش انتظاری معمولا از قلاب سه شاخ و اتصال آن به یک نخ ابریشم یا سیم بکسل استفاده میشود. به طوری که به قلاب سه شاخ طعمه زنده متصل میشود. معمولا در شمال کشور از طعمه زنده ماننده ماهی کولی یا کپور کوچک یا از ماهی قرمز استفاده میشود. به طوری که یک شاخ از قلاب سه شاخ را زیر باله بالای ماهی رد میکنند به طوری که ماهی زنده بماند و بتواند حرکت کند. حدود 20 تا 30 سانتیمتر بالاتر از یک شناور بزرگ استفاده میکنند که به راحتی به زیر آب نرود. وقتی اردک ماهی به طعمه حمله کرد زمان بالا کشیدن چوب ماهیگیری میباشد. در خصوص استفاده از چه نوع چوب و چرخ ماهیگیری در ادامه مقاله اشاره خواهد شد.

نحوه سه شاخ زدن به ماهی قرمز

صید اردک ماهی با روش اسپینینگ

در آموزش صید اردک ماهی به روش اسپینینگ بهتر است بدانید صبر و حوصله بالایی نیاز دارد. اردک ماهی ماهی زیرکی میباشد و نیاز است تا در مکانی که هستید سکوت نیز باشد. تیم مهفیشر بر این باور است که اگر شما به طبیعت میروید و قرار است زمانی را در طبیعت بگذرانید بهتر است به اندازه نیاز خود صید کنید. در صید به روش اسپینینگ از طعمه های مصنوعی مانند قاشقک یا پلاک، طعمه مصنوعی و ماهی ژله ای، طعمه های لوری و حتی اسپینر ها استفاده میشود.

در صید به روش اسپینینگ شما طعمه را پرتاب میکنید و با توجه به سرعتی که مد نظر شما هست به سمت خود میکشید تا طعمه در آب به اصطلاح برقصد و ماهی را ترغیب کنید. گاه ممکن است نیاز باشد رفتار یک ماهی سالم و بازیگوش را انجام دهید. گاه ممکن است نیاز باشد تا رفتار یک ماهی ضعیف تر را ایجاد کنید تا برای اردک ماهی فرصت شکار ایجاد کنید. صفحه فروشگاه لوازم ماهیگیری مهفیشر

ابزار های مورد نیاز برای صید اردک ماهی

در این مقاله تیم مهفیشر به ابزارهای مود نیاز برای صید اردک ماهی اشاره میکند. در آموزش صید اردک ماهی نیاز است تا چوب، چرخ، نخ ماهیگیری و ابزار های مورد نیاز دیگر شناخته شود. معمولا برای صید به روش انتظاری از چوب های قدرتی تر، و برای صید به روش اسپینینگ از چوب های سبکتر استفاده میشود.

چوب ماهیگیری مناسب صید اردک ماهی

برای صید اردک ماهی بهتر است از چوب های قدرتی استفاده کنید. مانند چوب های کروکدیل که یک چوب ماهیگیری نشکن محسوب میشود و قیمت بسیار مناسبی دارد. برای خواندن مقاله ما در مورد چوب ماهیگیری کروکدیل اینجا کلیک کنید. از جهتی نیز این چوب ماهیگیری یک مقدار سنگین میباشد و برای روش اسپینینگ خسته کننده میشود. بنابراین میتوان از چوب های دیوا یا اکسلنت که سبکتر هستند نیز استفاده کرد. سعی کنید از چوب های سایز کوتاهتر و حدود 180 تا 3 متر استفاده کنید تا عملکرد بهتری برای اسپین و لانسه کشی داشته باشد.

 

 

چرخ ماهیگیری مناسب صید اردک ماهی

چرخ مناسب برای روش لانسه کشی و اسپینینگ بهتر است در سایز های 500 الی 4000 باشد. برای صید این ماهی قدرتمند بهتر است درگ بیشتری داشته باشید بنابراین سایز 2000 تا 4000 برای اسپنینگ و همچنین سایز 5000 تا 7000 برای انتظاری پیشنهاد میشود.

نخ ماهیگیری پیشنهادی برای صید اردک ماهی

بهترین نخ پیشنهادی برای صید این ماهی زیبا نخ ابریشم میباشد. البته شما میتوانید از نخ های نایلون نیز استفاده کنید اما بهتر است از ریسه ای استفاده کنید که به سیم بکسل متصل است یا از نخ ابریشم استفاده میکند. زیرا دندان های تیز اردک ماهی معمولا نخ های نایلون را در هنگام صید پاره میکند.

چند ابزار دیگر برای صید اردک ماهی

ابزار های مورد نیاز دیگر برای صید این ماهی از این دسته اند : سیم بکسل، قلاب سه شاخ، هرزگرد. هر کدام از این ابزار با توجه به نوع صید شما مورد نیاز میباشد.

طعمه مصنوعی برای اردک ماهی

اردک ماهی به طعمه های زنده واکنش خوبی نشان میدهد. این ماهی مهاجم در برابر رقص قاشقک و ماهی ژله ای نیز بسیار تحریک پذیر میباشد. در زیر طعمه های مختلفی برای صید این ماهی مورد استفاده قرار میگیرد قرار داده میشود.

از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم. امیدواریم در طبیعت لذت ببریم ولی به آن صدمه ای وارد نکنیم. سعی کنید زباله های خودمان را از طبیعت جمع کنید. غذا دادن بی رویه به حیوانات پرهیز کنیم. با تشکر مهران حسین زاده لموکی
برای دیدن آموزش های بیشتر به صفحه آموزش ماهیگیری مراجعه کنید.  اینجا
و همچنین شما می توانید به پیج ما در اینستاگرام سر بزنید و آموزش های ویدئویی ما را دنبال کنید. اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *