روش های ماهیگیری

صید ماهی صوف در زمستان

صید ماهی صوف در زمستان

صید ماهی صوف در زمستان

برای صید ماهی صوف در زمستان نکات زیر را رعایت کنید.

بهترین فصول صید ماهی سوف پاییز و زمستان است. و بهترین ساعت غروب آفتاب تا طلوع آفتاب می باشد. ماهی سوف شب شکارچی می شوند و روزها در قلمروی خودش استراحت میکند.
1- بعضی دوستان در روش انتظاری برای طعمه از گوشت مرغ، دل و جگر مرغ و حتی کرم خاکی استفاده میکنند. درست است ماهی سوف گوشتخوار است ولی رغبت زیادی به این طعمه ها ندارد. و هیچ وقت گوشت ماهی را که طعمه طبیعی خودش است به این طعمه ها ترجیح نمی دهد.

بین طعمه ها، ماهی کیلکا به چند دلیل بهتر جواب میدهد. ابتدا این که بو و طمع دلخواه ماهی سوف را دارد. دوم اینکه به علت براق بودن پوست کیلکا زیر آب بهتر رویت خواهد شد. سوم اینکه در قلابها به نحو مناسبی قرار میگیرد. سعی کنید ماهی کیلکا را کامل به قلاب نزنید و از وسط نصف کنید. تا بوی ماهی بهتر در آب پخش بشود. طعمه ها را در اندازه مناسب در نظر بگیرید. طعمه بزرگ هرگز دلیل بر گرفتن ماهی بزرگ نخواهد بود.

2- برای صید ماهی صوف در زمستان طول ریسه ها رو کمتر از 10 سانتی متر در نظر نگیرین و از کف 25 الی 35 سانتیمتر فاصله بدهید. در ریسه از قلاب خاردار پا بلند شماره 2 یا 3 استفاده کنید. و از تیزی نوک قلابها اطمینان حاصل کنید. اگر خوب تیز نبودن حتما با سوهان و سمباده ریز تیزشون کنید.

صید ماهی صوف در زمستان

نکات دیگر صید ماهی صوف در زمستان

3- ماهی سوف به صدا زیاد حساس نیست ولی به نور حساسه از انعکاس هر نوع نوری در آب جلوگیری کنید.

4- در شبهایی اقدام به گرفتن این ماهی کنید : چون در این شبها قدرت دید و شکار سوف کاهش پیدا میکند. و فقط با قدرت بویایی دنبال ماهی های زخمی و لاشه میگردد. که به سراغ قلاب شما خواهد آمد.

5 – ماهی سوف را در رودخانه های منتهی به دریای خزر می توان یافت. البته سدها محل خوبی جهت صید ماهیهای درشت می باشند. سدهای مناسب درکشورمان سد ارس،ستارخان اهر ،15خرداد،گلپایگان و خدافرین میباشد. این ماهی بیشتر در عمق2 تا 6 متر شکار میکند. بنابراین باید جهت صید عمق مورد نظر را رعایت کنید.

6 – ساعت صید این ماهی خیلی مهم است ماهی سوف هنگام طلوع وغروب آفتاب و شب به شکار می پردازد. طلوع آفتاب ساعت 5 الی 8 صبح، شبها ساعت 11 الی 2 می باشد.

7 – تجهیزات مورد نیاز : چوب ماهیگیری باید 3 الی 4 متر کربنی نرم باشد. چرخ اسپینینگ 2000 الی 5000. نخ هم بهتر است سایز 30 الی 45 باشد. وزنه ها 40 و 80 گرمی مناسب است. پایه لانسر جهت فیکس کردن لانسرها و تور دستی جهت بیرون کشیدن ماهی رو فراموش نکنید.

برای دیدن آموزش های بیشتر به صفحه آموزش ماهیگیری بروید.

همچنین برای دیدن ویدئو های آموزشی به صفحه اینستاگرام مهفیشر بروید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *